Lisa
KINNITATUD
Maarjamaa Riigikooli direktori käskkirjaga
„Maarjamaa Riigikooli õpilaskodu kodukorra kehtestamine“
MAARJAMAA RIIGIKOOLI ÕPILASKODU KODUKORD
1.ÜLDSÄTTED
1.1 Kooli õpilaskodu kodukord on õpilastele ja koolitöötajatele täitmiseks kohustuslik.
1.2 Õpilaskodus aset leidnud vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavate juhtumite
fikseerimine ja lahendamine ning õpilasele tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamine
toimub kooli kodukorras sätestatud tingimustel ja korras.
1.3 Õpilaskodu päevakava kinnitab direktor käskkirjaga.
1.4 Kammeri, Raikküla ja Kiigemetsa õppekoha õpilaskodu koridorides kasutatakse
jälgimisseadmestikku. Jälgimisseadmestiku kasutamisest teavitamiseks kasutatakse
kooli õpilaskodu uksele paigutatud teabetahvlit, millel on musta värviga
videokaamera kujutis ning sõna „VIDEOVALVE“.
2.ÕPILASE ELUKORRALDUS ÕPILASKODUS
2.1 Õpilaste viibimist õpilaskodus korraldavad ning õppekavavälise tegevuse
korraldamise eest õpilaskodus vastutavad õppekoha õppejuhi/õppekorraldusjuhi
(edaspidi nimetatud õppejuht) juhendamisel õpilaskodu kasvatajad, kasvataja-
tegevusjuhendajad, pererühmakasvatajad, abikasvatajad, kasvataja abid ja
öökasvatajad (edaspidi koos nimetatud kasvataja).
2.2 Õpilased ja kasvatajad lepivad kokku rühmapõhised reeglid, arvestades õpilaskodu
kodukorras sätestatut.
2.3 Probleemide korral pöördub õpilaskodu õpilane kasvataja poole.
2.4 Õpilaskodus on õpilasel võimalus viibida neli ööd nädalas, esmaspäevast reedeni.
Nädalavahetustel, riiklikel pühadel ja koolivaheaegadel on õpilaskodu suletud.
2.5 Õpilaskodust lahkumine nädala sees on lubatud ainult klassijuhataja ja kasvataja loal
kokkuleppel seadusliku esindajaga (edaspidi vanem).
2.6 2.7 2.8 Õpilaskodus järgitakse kooli kodukorras sätestatud nõudeid käitumisele.
Teiste õpilaste tubadesse loata sisenemine on keelatud.
Õpilaskodus kasutab õpilane isiklikku riietust, vahetusjalanõusid ja hügieenitarbeid,
mida omavahel ei jagata. Hinnalisi esemeid (elektriline olmetehnika, ehted) ei ole
soovitatav õpilaskodusse kaasa võtta. Kui õpilane seda siiski teeb, ei vastuta kool
nende kadumise ja purunemise eest.
2.9 Isikliku ihupesu ja sokid peseb õpilane vajadusel ise käsitsi või masinaga. Märjad
riided kuivatatakse pesurestil või kuivatuskapis (selle olemasolul).
2.10 Õpilasel on võimalus osaleda ringide töös vastavalt kooli ja õpilaskodu päevakavale.
2.11 Õpilased hoiavad oma toas ja teistes kooli ruumides puhtust ja korda ning kasutavad
heaperemehelikult kooli vara ja säästlikult vett, elektrienergiat, paberit, õpilaskodus
asuvaid seadmeid ja vahendeid.
2.12 Õpilased kannavad vastutust nende kasutuses olevate vahendite eest ning nende
tahtliku rikkumise või kaotamise korral tuleb need parandada või asendada uutega.
Mööbli, seinte, lagede, põrandate, uste ja muu taolise lõhkumise ja rikkumise
hüvitamine toimub kokkuleppel õpilase vanemaga (eestkostja/hooldaja).2.13 Öörahu ajaks annab õpilane oma nutiseadmed kasvataja tuppa ja saab need kätte
järgmisel päeval kasvatajaga kokkulepitud ajal.
2.14 Õpilase haigestumisel võib õpilane õppejuhi või teda asendava isiku otsusel jääda
päeval õpilaskodusse. Haiguse kestes organiseerib kool õpilase turvalise
kojusaatmise koostöös vanemaga. Erakorralise meditsiinilise abi vajadusel kutsub
õpilase üle järelevalve tagamise eest vastutav isik kiirabi ja korraldab vanema
teavitamise esimesel võimalusel.
2.15 Perearsti või eriarsti poolt õpilasele määratud ravimid annab õpilane koos
raviskeemi ja ravimi kasutamise juhistega kasvataja kätte. Ravimeid hoitakse
lukustatud kapis ja neid antakse õpilasele arvestades ravimiplaani ja ravimi
kasutamise juhiseid. Lapsed oma käes ravimeid ei hoia. Eriarsti poolt määratud
ravimite olemasolu tagamise kohustus on vanemal.
2.16 Õpilase saabumine ja lahkumine õpilaskodust lepitakse kokku koolitöötaja ja
vanema vahel.
2.16.1 Kui õpilane kokkulepitud ajal õpilaskodusse tulla ei saa, teatab vanem
sellest kooli viivitamatult.
2.16.2 Õpilaskodus elav õpilane lahkub õpilaskodu ruumidest ja kooli
territooriumilt kasvataja ning vanema teadmisel ja nõusolekul ning
saabub tagasi kasvatajaga kokkulepitud ajal.
2.16.3 Õpilane saabub õpilaskodusse kohe pärast ainetundide lõppu ja teavitab
kasvatajat oma saabumisest.
2.17 Õpilasele on võimaldatud:
2.17.1 koht õpilaskodu toas;
2.17.2 toitlustamine vähemalt neli korda päevas;
2.17.3 kasutada erinevaid abiruume (pesuruum, puhketuba, köök) ja kokkuleppel
kasvatajaga/abikasvatajaga neis olevaid seadmeid (külmik, teler,
pesumasin);
2.17.4 hoiustada vajadusel esemeid ja raha (nt arvuti).
3. ÕPILASKODUSSE VASTUVÕTMISE JA ÕPILASKODUST VÄLJAARVAMISE
TINGIMUSED JA KORD
3.1 Õpilaskodusse võtab õpilased vabade kohtade olemasolul vastu kooli direktor
käskkirjaga vanema avalduse ning kohaliku omavalitsuse põhjendatud taotluse
alusel.
3.2.1 3.2 Valla- või linnavalitsuse põhjendatud taotluses märgitakse:
tähtaeg, mille jooksul õpilasele õpilaskodus elamise võimaldamine on
vajalik;
3.2.2 3.2.3 asjaolud, mis tingivad õpilaskodus elamise vajaduse;
juhul, kui õpilaskodu kasutamine on vajalik tulenevalt puudustest puudused
õpilase hooldamisel ja kasvatamisel, märgitakse taotluses ka õpilase ja
vanema suhtes kasutusele võetud sotsiaalhoolekandelised abinõud koos
põhjendusega, miks need ei ole osutunud küllaldaseks või nende
kasutamine ei ole võimalik või asjakohane ning õpilasele ja vanemale
õpilase õpilaskodus viibimise ajal osutatava abi liigid ja ulatus.
3.3 Õpilaskodusse õpilase vastuvõtmise või vastuvõtmisest keeldumise otsus tehakse
vanemale teatavaks koos õpilase kooli vastuvõtmise või sellest keeldumise otsusega.
Kui õpilaskodusse vastuvõtmist taotletakse juba koolis õppiva õpilase osas, tehakse
otsus teatavaks viie tööpäeva jooksul.3.4 Õpilase arvab õpilaskodust välja direktor käskkirjaga. Õpilane arvatakse
õpilaskodust välja:
3.4.1 kooli nimekirjast väljaarvamisel;
3.4.2 vanema avalduse alusel;
3.4.3 punktis 3.2.1. nimetatud tähtaja möödumisel;
3.4.4 juhul, kui õpilaskodu ei ole kooli tugimeeskonna hinnangul õpilase igakülgse
arengu toetamiseks tugiteenusena enam vajalik või kohane;
3.4.5 juhul, kui õpilane on korduvalt rikkunud õpilaskodu kodukorda ja kooli
kodukorras toodud tugi- ja mõjutusmeetmete kasutamine ei ole olnud
soovitud tulemust;
3.4.6 juhul, kui õpilase õpilaskodus viibimine võib ohustada tema enda või teiste
õpilaskodus elavate õpilaste vaimset või füüsilist turvalisust.