Lisa
KINNITATUD
Maarjamaa Riigikooli direktori käskkirjaga
„Maarjamaa Riigikooli kodukorra kinnitamine“
MAARJAMAA RIIGIKOOLI KODUKORD
1.ÜLDSÄTTED
1.1 Haridus- ja Teadusministeeriumi hallatava Maarjamaa Riigikooli (edaspidi: kool)
kodukord on õpilastele ja koolitöötajatele täitmiseks kohustuslik. Kooli kodukord kehtib
kõikjal, kus korraldatakse kooli õpilastele õppetööd ja viiakse läbi kooliüritusi.
1.2. Kooli kodukord on kokkulepitud reeglistik, mis reguleerib igapäevast kooli tööd,
suhtlemist, käitumist ja ühistegevust kooli ruumides, kooli territooriumil ja kooli
korraldavatel sündmustel, õppekäikudel, ekskursioonidel.
2.ÕPILASE NING KOOLI TÖÖTAJA KÄITUMISE ÜLDISED PÕHIMÕTTED
2.1. Koolipere liikmed juhinduvad oma tegevuses ja suhtluses kooli väärtustest ning
käitumise headest tavadest.
2.2. Õpilase arengu, eduka õppimise ning edasijõudmise eeldus ja alus on õppimiskohustuse
täitmine ning kooli ja kodu asjakohane teabevahetus.
2.3. Kooli ametlik suhtluskanal õpilaste, õpetajate ning vanemate/seaduslike esindajate
(edaspidi koos vanem/vanemad) vahel on õppeinfosüsteem Stuudium (edaspidi
Stuudium). Kui osapoolel ei ole võimalik kokkulepitud meetodit või kanalit kasutada,
teavitab ta sellest viivitamatult teist osapoolt ja pakub välja talle sobiliku meetodi või
suhtluskanali. Lisaks on igal kooli töötajal e-posti aadress. Lisainformatsiooni on
võimalik saada ka kooli veebilehelt, infostendidelt ning klassijuhatajalt ja
aineõpetajatelt.
2.4. Õppimiskohustus on õpilase kohustus osaleda õppes ning omandada teadmisi, oskusi ja
pädevusi, et tagada enda areng.
2.5. Õpilastel on õigus ja kohustus kasutada kõiki neile koolis määratud arengut toetavaid
tugiteenuseid.
2.6. Koolimajja on lubatud siseneda isiklike asjade ning õppetööks ja huvitegevuseks vajalike
esemete ning vahenditega.
2.7. Kooli töötajad ja õpilased suhtuvad heaperemehelikult ja säästvalt kooli üldkasutatavasse
varasse ning vahenditesse, hoides oma töökohal ning kooli ruumides puhtust ja korda.
2.8. Koolimajas kasutatakse vahetusjalatseid.
2.9. Üleriided ja välisjalatsid jäetakse selleks ettenähtud garderoobi või hoiupaika.
Koolipäevaks vajalikud vahendid võetakse õppetööle kaasa.
2.10. Koolipäev on aeg, millal õpilane viibib koolis – koolipäev algab reeglina õpilase
saabumisega kooli territooriumile (õpilaskodus elava õpilase puhul õpperuumidesse) ja
lõpeb kooli territooriumilt (õpperuumidest) lahkumisega. Koolipäeva sisse kuuluvad
õppetunnid, vahetunnid, ainekonsultatsioonid, õppekäigud, õpilasüritused, huviringid japikapäevarühm. Õpilase koolipäev algab päevakavas ettenähtud ajal ja lõpeb kas
õpilaskodusse või koju minemisega päevakavas ettenähtud ajal.
2.11. Koolipere välimus ning riietus on töö- ja õpikeskkonda sobilik.
2.12. Külastajad viibivad koolimajas koolitöötajate teadmisel ja nõusolekul. Õppetöö ajal
viibivad koolimajas kooli töötajad, õpilased ja eelnevalt kokkulepitud kooli külastajad.
2.13. Kooli territooriumil järgitakse korrakaitseseaduse §55 lg1 ja §56 lg1 avalikule kohale
sätestatud käitumise üldnõudeid.
3.ÕPPETÖÖ KORRALDUS
3.1. Kooli õppetöö toimub õpetaja plaanide kohaselt kooli ruumides ja territooriumil ning
õppekoha õppejuhi/õppekorraldusjuhi või teda asendava töötaja (edaspidi koos õppejuhi)
kooskõlastusel õppekäikudel.
3.2. Õpilane jõuab tundi õigeaegselt ning võtab kaasa vajalikud õppevahendid. Õppetunni
ajal on õpilane aineõpetaja määratud kohas ja tegeleb õppimisega.
3.3. Vahetunnid on õpilasele puhkamiseks. Vahetundides viibib õpilane õpetajate poolt
määratud alal.
3.4. Õppetunni algusest annab märku koolikell.
3.5. Koolipäeva jooksul kasutab õpilane nutiseadmeid üksnes õpetaja korraldusel. Kui
nutiseadme kasutamine häirib õpilase koolipäevale keskendumist, siis kool võtab
ühendust lapsevanemaga.
3.6. Õpilane lahkub õppetöö ajal koolimajast või kooli territooriumilt klassijuhataja või
õppejuhi teadmisel ja nõusolekul.
3.7. Kooli/tundi hilinemise, koolist/tunnist või õpilaskodu rühmast kokku leppimata
lahkumisest teavitab õpetaja klassijuhatajat ja/või sotsiaalpedagoogi, et oleks võimalik
selgitada välja põhjused, uuendada vajadusel kokkuleppeid õpilasega ning rakendada
kohaseid tugi- ja mõjutusmeetmeid, mis toetavad õpilast päevakavast kinni pidamisel.
Klassijuhataja või sotsiaalpedagoog teavitavad hilinemisest või omavolilisest
lahkumisest vanemat ning omavolilisest lahkumisest ka õppejuhti.
3.8. Õpetaja puudumise korral teavitab õpilane sellest lähimat kooli töötajat, kes teavitab
selles õppejuhti.
3.9. Muudatusi kooli päevakavas kooskõlastatakse eelnevalt õppejuhiga.
4.ÕPPEST PUUDUMISE JA SELLEST TEAVITAMISE KORD
4.1. Õpilane võib puududa õppetööst ainult mõjuval põhjusel, milleks on:
4.1.1. õpilase haigestumine või talle tervishoiuteenuse osutamine;
4.1.2. läbimatu koolitee või muu vääramatu jõud;
4.1.3. olulised perekondlikud põhjused;
4.1.4. kooli esindamine;
4.1.5. piirkonna või riigi esindamine.
4.2. Vanem teavitab klassijuhatajat õpilase koolist puudumisest, selle põhjusest ja
võimalikust kestusest esimesel võimalusel. Puudumisest teatatakse Stuudiumi kaudu.
Kui vanemal pole võimalik Stuudiumi kasutada teavitab ta puudumisest telefonikõne,
tekstsõnumi või e-kirja teel.4.3. Kui vanem ei ole kooli õpilase puudumisest teavitanud, võtab klassijuhataja või
sotsiaalpedagoog vanemaga esimesel võimalusel ühendust.
4.4. Kui vanem ei ole kooli õpilase puudumisest teavitanud ning koolil ei õnnestu puudumise
põhjust välja selgitada, teavitab kool sellest õpilase elukohajärgset kohalikku
omavalitsust esimesel võimalusel.
4.5. Kui puudumine ei ole kooli jaoks põhjendatud, on koolil õigus taotleda täiendavaid
selgitusi.
4.6. Koolipäeva jooksul koolis haigestunud õpilane pöördub arstiabi saamiseks kooli
tervisekabinetti, kus kooliõde hindab õpilase tervislikku seisundit ning suunab ta
vajaduse korral koolist koju. Kooliõde informeerib sellest klassijuhatajat ja/või
sotsiaalpedagoogi ning vajadusel ka õppejuhti ja aineõpetajaid. Kooliõe puudumisel
pöördub õpilane õpetaja või sotsiaalpedagoogi poole.
4.7. Õppekäigu või muu taolise korral esitab õppest puudumise avalduse seda korraldav
koolitöötaja. Avaldus tuleb esitada vähemalt nädal enne planeeritavat üritust õppejuhile.
Avalduse esitamisel kinnitab koolitöötaja, et on teavitanud üritusest õpilase vanemat ning
saanud temalt nõusoleku ja vajadusel vajaliku info (nt õpilase terviseseisund) õpilase
kohta.
4.8. Õpilase õppetunnist puudumine märgitakse Stuudiumi päevikusse hiljemalt õppetunni
lõpuks.
4.9. Kui õpilane puudub õppest mõjuva põhjuseta, on koolil õigus rakendada tema suhtes
põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud tugi- ja mõjutusmeetmeid.
4.10. Õpilase õppes osalemist jälgivad õpilase vanem ja klassijuhataja, vajadusel kooli
tugispetsialist(id) ja juhtkond. Sagedase puudumise korral ja/või mõjuva põhjuseta
puudumiste tekkimisel arutab klassijuhataja puudumisi õpilase ja tema vanemaga,
vajadusel ka kooli tugispetsialisti(de) ja õppekoha õppejuhi või direktoriga.
5.HINDAMISEST TEAVITAMINE
5.1. Õpilase hindamise põhimõtteid kirjeldatakse kooli õppekavas. Õpitulemuste hindamise
põhimõtteid ja korda tutvustab õpilastele õpetaja oma õppeaines õppeperioodi algul
lähtuvalt aine spetsiifikast. Õpilane saab õpetajalt õppeperioodi alguses teada, mida ja
millal hinnatakse, milliseid hindamisvahendeid kasutatakse ja millised on hindamise
kriteeriumid.
5.2. Kool teavitab õpilast ja tema vanemat õpitulemustest Stuudiumi, hinnetelehe, tunnistuse
ning arenguvestluste kaudu.
6.ÕPILASE TUNNUSTAMINE
6.1. Kooli õpilaste tunnustamise süsteemi eesmärk on õppimisele ja enese igakülgsele
arendamisele pühendunud õpilastele motiveeriva tähelepanu osutamine.
6.2. Õpilaste tunnustamise alus on:
6.2.1. hea ja väga hea õppimine;
6.2.2. viisakas käitumine;
6.2.3. edusammud individuaalses arengus;
6.2.4. aktiivne osalemine klassi- ja koolivälises tegevuses;6.2.5. kaasõpilaste ja kooli töötajate abistamine;
6.2.6. saavutused olümpiaadidel, spordi- ja ainevõistlustel, muudel võistlustel,
konkurssidel jmt.
6.3. Õpilaste tunnustamiseks kasutatakse järgmisi meetodeid ja vahendeid:
6.3.1. suuline kiitus;
6.3.2. kiitus Stuudiumis;
6.3.3. tunnustamine arenguvestlusel ning käitumise ja hoolsuse kujundaval hindamisel;
6.3.4. kooli kiituskiri, tänukiri, diplom ja aine kiituskiri;
6.3.5. mitterahalised materiaalsed preemiad;
6.3.6. osalemisvõimalus preemiaüritustel.
6.4. Suulise kiitusega tunnustavad õpilasi igapäevase kujundava hindamise kaudu kõik kooli
õpetajad ning koolipere ees kooli juhtkonna liikmed.
6.5. Kiituse Stuudiumisse kirjutavad õpilasega seotud koolitöötajad.
6.6. Arenguvestlusel ning käitumise ja hoolsuse kujundaval hindamisel tunnustavad õpilast
klassijuhatajad, toetudes kolleegide ettepanekutele.
6.7. Ettepanekuid õpilaste tunnustamiseks võivad teha kõik kooli töötajad ja kaasõpilased.
6.8. Punktides 6.3.4.–6.3.6. nimetatud viisil õpilase tunnustamise otsustab direktor
käskkirjaga. Kooli kiituskirja või tänukirjaga tunnustatakse õpilasi allpool loetletud
juhtudel.
6.8.1. Kiituskiri – isikliku arengu alane edu, ainealane edu, edu koolivälistel üritustel
jms. Esildise kiituskirjaga tunnustamiseks teeb õpilasega seotud koolitöötaja.
6.8.2. Tänukiri – aktiivne osalemine ürituste ettevalmistamisel ja läbiviimisel. Esildise
tänukirjaga tunnustamiseks teeb õpilasega seotud koolitöötaja.
6.8.3. Mitterahalise materiaalse preemiaga või osalemisvõimalusega koolivälistel
preemiaüritustel võidakse tunnustada õpilasi, kes on õppeaasta jooksul korduvalt
tunnustust pälvinud. Esildise selleks saab teeb õpilasega seotud koolitöötaja.
6.9. Õpilasi võib tunnustada ka klasside või rühmade kaupa. Esildise klasside või rühmade
kaupa tunnustamiseks teeb koolitöötaja.
6.10. Õpilaste tunnustamisest informeerib klassijuhataja lapsevanemat.
6.11. Kooliga aktiivset koostööd tegevaid vanemaid tunnustatakse kooli tänukirjaga. Esildise
vanematele tänukirja andmiseks teevad koolitöötajad.
7.ÕPPE- JA TÖÖVAHENDITE KASUTAMISE NING KOOLILE TAGASTAMISE
TINGIMUSED JA KORD
7.1. Kooli töötajad ja õpilased vastutavad nende kasutusse antud õppe- ja töövahendite, sh
õpikute ja töövihikute, ning raamatukogust laenutatud vahendite otstarbekohase
kasutamise eest.
7.2. Õpilane on kohustatud hoidma õpikuid korrektselt ning kaitsma neid ümbrispaberi
või kaantega.
7.3. Kooli töötajad ja õpilased tagastavad nende kasutuses olnud tehnilised vahendid
ettenähtud kohta.7.4. Suvevaheajale minnes või koolist lahkudes tagastavad töötajad ja õpilased kõik nende
kasutusse antud koolile kuuluvad vahendid samaväärses seisukorras, kui need
kasutamiseks saadi.
7.5. Õppe- ja töövahendite tahtliku rikkumise või kaotamise korral vastutab isik, kelle
kasutusse need anti, ja eelistatult asendab rikutud või kaotatud vahendi.
8.INFOSÜSTEEMIDE KASUTAMINE, PILDISTAMINE NING FILMIMINE
ÕPPETÖÖS JA ISIKUANDMETE KOGUMINE
8.1. Kool tagab õpilastele, õpetajatele ning lapsevanematele tasuta ligipääsu Stuudiumile,
vajadusel ka kooli arvutite kaudu koolis kohapeal.
8.2. Isikuandemete kogumisel ja infosüsteemide kastutamisel lähtub kool
privaatsuspoliitikast, mis on kättesaadav kooli kodulehel.
8.3. Kooli töötajatel, õpilastel ja lapsevanematel on lubatud koolis isiklikuks otstarbeks
pildistada ja filmida pärast koolipäeva lõppu. Isiklikul otstarbel pildistamine ja filmimine
tähendab inimeste pildistamist või sündmuste filmimist meenutamise eesmärgil. Pilte ja
videoid ei või hiljem ilma pildil või videol näha oleva isiku nõusolekuta avalikustada või
levitada.
8.4. Koolis toimuvatel sündmustel korraldab pildistamist või filmimist kool. Juhul, kui koolis
toimub avalik pildistamine või filmimine, siis on vastav märge nähtaval kohal.
8.5. Kool ei avalikusta õpilaste ega ka vilistlaste andmeid.
9.KOOLI RAJATISTE, RUUMIDE NING ÕPPE- JA TEHNILISTE
VAHENDITE ÕPPEKAVAVÄLISES TEGEVUSES KASUTAMISE KORD
9.1. Õpilasel on õigus kasutada õppekavavälises tegevuses tasuta kooli rajatisi, ruume,
raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid.
9.2. Kooli ruumide ning õppe-, spordi- ja tehniliste ja muude vahendite kasutamine lepitakse
kokku vastava ruumi või vahendi eest vastutava kooli töötajaga.
9.3. Ruumi või vahendi kasutamine toimub vastavalt töötaja antud juhistele või tema vahetul
juhendamisel ning kooli töötaja vastutusel ja järelevalve all.
9.4. Võimlas, jõusaalis, õppeköögis, käsitöö-, tööõpetuse- ja arvutiklassis peavad õpilased
täitma nende ruumide kasutamise erinõudeid, mis on ruumis nähtaval kohal.
9.5. Viimane ruumist lahkuja kustutab tuled ja sulgeb aknad.
9.6. Ruumide ja vahendite heakorra ning otstarbeka kasutamise eest koolis toimuvatel
üritustel vastutab ürituse/tegevuse korraldaja.
9.7. Vara või ruumi õpilase poolt tahtliku lõhkumise korral toimub kahju hüvitamine peale
asjaolude selgitamist vanemaga kokkulepitud korras.
10.KOOLI ÕPILASPILET
10.1. Õpilaspilet on õppimist tõendav dokument.
10.2. Õpilaspileti väljastab kool õpilasele pärast õpilase kooli nimekirja arvamist. Õpilaspilet
registreeritakse dokumendihaldussüsteemis PINAL.
10.3. Dokumendifoto saadetakse koolile aadressil info@maarjamaa.edu.ee jpg-failina.10.4. Kui õpilaspilet on varastatud, kadunud või rikutud, on vanemal õigus taotleda koolilt uut
õpilaspiletit. Taotlus tuleb esitada koolile aadressil info@maarjamaa.edu.ee.
11.VAIMSE JA FÜÜSILISE TURVALISUSE TAGAMISE, ENNETAMISE,
REAGEERIMISE, JUHTUMIST TEAVITAMISE NING SELLE
LAHENDAMISE KORD
11.1. Õpilaste ning koolitöötajate vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamise eest vastutavad kõik
koolitöötajad.
11.2. Kooli õpilase või töötaja au teotamine, muu hulgas ebakohase hinnanguga, isiku nime
või kujutise õigustamatu kasutamine, eraelu puutumatuse või muu isikliku õiguse
rikkumine on keelatud.
11.3. Vaimset või füüsilist turvalisust ohustavad olukorrad on
11.3.1. vaimse või füüsilise vägivalla kasutamine;
11.3.2. kooli territooriumile koolis keelatud esemete ja ainete toomine;
11.3.3. õpilaste, kooli töötajate või kooli vara vastu suunatud tegevus, sh selle
kahjustamine, hävitamine või kasutamise piiramine.
11.4. Vägivalla ennetamine
11.4.1. Kool teeb järjepidevalt koostööd iga õpilase ning tema perega. Perega kontakti
loomise ja kooli tugispetsialistide kaasamise eest vastutab õpilase klassijuhataja.
11.4.2. Koolipere iga liige jälgib igapäevaselt, et kedagi ei kiusata, ja märkab abivajajat.
11.4.3. Koolipäeva jooksul ja õpilaskodus tagatakse õpilaste üle pidev järelevalve.
Järelevalve tagamise eest vastutavad tunde läbi viivad õpetajad, enne tundide
algust ja vahetundides ka teised kooli töötajad. Pärast õppetundide lõppu
vastutavad korra eest õpilaskodu töötajad.
11.5. Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamine ning turvalisust ohustavale olukorrale
reageerimine
11.5.1. Kooli töötajad jälgivad koolipäeva jooksul toimuvat ning neil on valmisolek
ohustavale olukorrale võimalikult varajases faasis oskuslikult reageerida, et
vältida pingete võimalikku eskaleerumist.
11.5.2. Kõik kooli töötajad ja õpilased on kohustatud viivitamatult reageerima, kui
märkavad teise kooli töötaja või õpilase vaimset või füüsilist turvalisust ohustavat
olukorda. Juhtumit pealt näinud või juhtumist informeeritud koolitöötaja
võimalusel sekkub ja rahustab osapooled. Kui konflikti lõpetada ei õnnestu või
on see sekkujale ohtlik, kutsub juhtumit pealt näinud koolitöötaja abi või helistab
hädaabinumbril 112. Kannatanu ohtliku seisundi korral teavitab ta koheselt
häirekeskust ning kooskõlastab edasise tegevuse õppejuhi. Edasine tegevus
toimub kooli hädaolukorra plaani kohaselt. Vajadusel osutab töötaja esmaabi või
pöördub kannatanuga kooli meditsiiniõe poole.
11.5.3. Kooli juhtkond analüüsib koolis aset leidnud vaimset ja füüsilist turvalisust
ohustavaid juhtumeid, nende põhjuseid ning rakendab vajadusel täiendavaid
meetmed turvalisuse tagamiseks.
11.6. Õpilaste ning kooli töötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavast olukorrast
teavitamine11.6.1. Õpilaste ning kooli töötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavast
olukorrast või juhtumist tuleb alati teavitada juhtkonda juhtkonnas kokku lepitud
korras.
11.6.2. Õpilane ja/või vanem pöördub üldjuhul esmalt klassijuhataja, kasvataja või
tugispetsialisti poole. Lisaks on võimalus pöörduda kooli juhtkonna poole.
11.6.3. Kiiret sekkumist nõudvate juhtumite (vahetu oht teise inimese elule ja/või
tervisele) puhul pöördub õpilane lähima täiskasvanu poole. Kooli töötaja teavitab
vajadusel kolleegi, pöördub õppejuhi või teda asendava töötaja poole või helistab
päästeteenistusse.
11.6.4. Tulekahju või muu erakorralise olukorra puhul tuleb täita esmaseid
ohutusreegleid ning tegutseda vastavalt tulekahju korral tegutsemise plaanile või
hädaolukorra lahendamise plaanile.
11.6.5. Abivajavast lapsest teavitamine.
11.6.5.1. Abivajavaks lapseks loetakse õpilast, kelle puhul on tekkinud kahtlus
tema väärkohtlemise, hooletusse jätmise või muu tema õigusi rikkuva
olukorra suhtes, ja last, kelle käitumine ohustab tema enda või teiste
inimeste heaolu.
11.6.5.2. Abivajavast lapsest tuleb teavitada kooli sotsiaalpedagoogi ja helistada
lasteabi telefonil 116 111.
11.6.6. Klassijuhataja, õppejuht või õppejuhi määratud töötaja teatab viivitamatult
olukorraga seotud lapse vanemale vaimse ja füüsilise vägivalla juhtumist ja selle
lahendamise käigust.
11.7. Vaimset ja füüsilist turvalisust ohustava olukorra lahendamine.
11.7.1. Juhtumi kohta infot saanud kooli töötaja veendub, et juhtum saab asjakohase
lahenduse või vajadusel annab juhtumi lahendamise edasi kolleegile. Juhtumi
lahendamata jätmine ja turvalisust ohustava info eiramine on lubamatu.
11.7.2. Juhtumi kohta informatsiooni saanud või juhtumit pealt näinud kooli töötaja
kaasab juhtumi lahendamisse õppejuhi, kes korraldab juhtumi fikseerimise ja
asjaolude selgitamise, kaasates vajadusel teisi spetsialiste ja kolmanda osapoole.
Samuti korraldab õppejuht sekkumise tegevuskava kokku leppimise ja vajalike
meetmete rakendamise ning juhtkonnas kokku lepitud viisil juhtkonna
teavitamise juhtumist.
11.7.3. Õppejuhil või juhtkonna liikmel on õigus võtta juhtumis osalenutelt ja
pealtnägijatelt suulised või kirjalikud seletused.
11.7.4. Kooli või koolipere liikme õiguste kahjustamisel on kahju saajal õigus nõuda
kahju hüvitamist võlaõigusseaduses toodud alustel.
11.7.5. Kiiret reageerimist nõudvas olukorras toimitakse vastavalt koolis kehtestatud
hädaolukorra lahendamise plaanile, tagades eelkõige enda ohutus.12.KOOLIS KEELATUD ESEMED JA AINED NING NENDE HOIULE VÕTMISE
JA HOIUSTAMISE KORD
12.1. Tulenevalt põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 44 lõikes (11) sätestatule on kooli
ruumides, kooli territooriumil ja õpilaskodus õpilasele keelatud järgmised esemed ja
ained:
12.1.1. relv relvaseaduse tähenduses ja relvalaadsed esemed;
12.1.2. lõhkeaine, pürotehniline aine ja pürotehniline toode lõhkematerjaliseaduse
tähenduses;
12.1.3. aine, mida kasutatakse mürgistuse või joobe tekitamiseks;
12.1.4. aine, mis on seaduse alusel keelatud õpilase vanusest tulenevalt;
12.1.5. muu ese või aine, mida võib kasutada õpilase või teise isiku elu või tervise ohtu
seadmiseks või võõra asja kahjustamiseks.
12.2. Keelatud esemete või ainete omamise korral on õpilane kohustatud andma need kooli
töötaja esmasel nõudmisel viivitamatult kooli hoiule.
12.3. Keelatud esemete või ainete hoiule võtmise kohta koostatakse vormikohane keelatud
aine(te)/eseme(te) äravõtmise akt.
12.4. Õpilaselt hoiule võetud esemeid või vahendeid hoiustab õppejuht ja need antakse
reeglina üle õpilase vanemale vormikohase akti alusel.
12.5. Kui vanem ei tule hoiule võetud eseme(te)le/ aine(te)le järele nelja nädala jooksul, siis
kool hävitab need ning teeb vastava märke vormikohasesse akti.
12.6. Kui õpilane keeldub kooli töötaja korralduse täitmisest ega anna oma valduses olevaid
keelatud esemeid või aineid hoiule, pöördub kooli esindaja viivitamatult lapsevanema
poole. Lapsevanem on kohustatud esimesel võimalusel tulema kooli probleemi
lahendama.
12.7. Kui õpilase valduses on kooli töötaja hinnangul ohtlikke esemeid või aineid, teavitab
kooli töötaja sellest viivitamatult politseid.
13.KODUKORRA TÄITMATA JÄTMISEL RAKENDATAVAD
MÕJUTUSMEETMED
13.1. Eesmärgiga mõjutada õpilasi kooli kodukorra kohaselt käituma ja teistest lugu pidama
ning ennetada turvalisust ohustavate olukordade tekkimist koolis, võib õpilase suhtes
rakendada põhjendatud, asjakohaseid ja proportsionaalseid tugi- ning mõjutusmeetmeid
põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 58 sätestatud tingimustel ja korras.
13.2. Mõjutusmeetme kasutamise aluseks on alltoodud tegude või sündmuste astmik.
13.2.1. Rikkumine – käitumise heade tavade või kodukorra reeglite sihilik rikkumine.
13.2.2. Tõsine rikkumine – kodukorra reeglite korduv rikkumine või ühekordne raske
rikkumine (sh vaimne või füüsiline vägivald, vargus, materiaalse kahju
tekitamine, koolikohustuse mittetäitmine).
13.2.3. Raske rikkumine – kodukorra reeglite korduv raske või ühekordne raskete
tagajärgedega rikkumine (nt kehavigastuse tekitamine, vargus või materiaalse
olulise kahju tekitamine, koolikohustuse jätkuv mittetäitmine).
13.3. Tugi- või mõjutusmeetme määramisel eelistatakse õpilase ja tema vanema ning
kannatanu nõusolekul kahju heastamisele ja rikkumise kordumise vähendamiselesuunatud mõjutusmeetmeid. Kaalukamaid mõjutusmeetmeid kasutatakse juhul, kui
kergemad mõjutusmeetmed ei ole avaldanud mõju või on tegemist tõsise või raske
rikkumisega.
13.4. Mõjutusmeetmete valimisel arvestatakse igal konkreetsel juhul õpilase individuaalsust ja
mõjutusmeetme kasutamise võimalikke tagajärgi, sh mittesoovitavaid tagajärgi.
13.5. Ettepaneku tugi- või mõjutusmeetmete rakendamiseks teeb kooli töötaja.
13.6. Enne tugi- või mõjutusmeetme rakendamist kutsutakse vajadusel kokku ümarlaud, et
kuulata ära õpilase selgitused ja selgitada õpilasele tugi- või mõjutusmeetme valikut.
Õpilasel ja vanemal võimaldatakse enne mõjutusmeetme rakendamist avaldada arvamust
õpilase käitumise ja mõjutusmeetme rakendamise kohta.
13.7. Olenevalt meetmest ja lähtudes meetme määramise protsessist, teavitab kool õpilast ja
vanemat tugi- või mõjutusmeetme rakendamisest kas suuliselt või kirjalikku
taasesitamist võimaldavas vormis. Suulise teavitamise korral on vanemal võimalik saada
ka kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kokkuvõte.
13.8. Kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis teavitatakse vanemat alati, kui rakendatakse
ajutist keeldu võtta osa õppekavavälisest tegevusest koolis, näiteks sündmustest ja
väljasõitudest.
14.JÄLGIMISSEADMESTIKU KASUTAMINE
14.1. Koolis kasutatakse pilti salvestavat jälgimisseadmestikku. Urvaste ja Valga Jaanikese
õppekohas kasutatakse jälgimisseadmestikku kooli ruumides ja territooriumil. Kammeri,
Nurme, Raikküla ja Kiigemetsa õppekohas kasutatakse jälgimisseadmestikku kooli ja
õpilaskodu ruumides.
14.2. Jälgimisseadmestiku on paigaldanud, seda haldab ja hooldab Riigi Kinnisvara
Aktsiaseltsi (RKAS) lepinguline partner. Territooriumile sisenejat teavitatakse vastavate
kleebistega.
14.3. Jälgimisseadmestikku võib kasutada kooli hoonete, territooriumi ja territooriumile
paigaldatud vara kaitseks ning territooriumil viibivate isikute ja vara kasutajate
turvalisust ohustavate olukordade ennetamiseks, olukorrale reageerimiseks ning
korrarikkumise menetlemisel asitõendite väljaselgitamiseks.
14.4. Jälgimisseadmestiku kasutamisest teavitamiseks paigaldatakse kooli territooriumile ja
koolihoonesse nähtavale kohale teabetahvel sõnaga ”VIDEOVALVE”.
14.5. Juurdepääsuõigus jälgimisseadmestiku otsepildile ja salvestistele on kooli direktoril ja
tema määratud isikutel.
14.6. Jälgimisseadmestiku salvestisi edastatakse kolmandatele isikutele üksnes õigusaktidega
ettenähtud juhtudel (eelkõige andmesubjektile vastava taotluse alusel,
õiguskaitseasutusele süüteo menetlemisel).
14.7. Jälgimisseadmestiku salvestisi säilitatakse tavapäraselt kuni üks kuu alates salvestamise
hetkest, välja arvatud juhtudel, kui salvestist kasutatakse kuri- ja väärteomenetluses.
14.8. Jälgimisseadmestik peab toimima terviklikult ning jälgimisseadmestiku süsteemis ei tohi
infot volitusi omamata muuta. Salvestis peab olema käideldav eesmärgiga kindlustada
volitatud isikutele ettemääratud aja jooksul salvestise kättesaadavus.15.RAVIMID
15.1. Lapsevanem/seaduslik esindaja tagab õpilasele määratud ravimite jõudmise kooliõe
kätte.
15.2. Perearsti või eriarsti poolt õpilasele määratud ravimeid annab vastatavalt raviskeemile
kooliõde/kasvataja või kasvataja abi.
15.3. Õpilase määratud ravimeid hoitakse kooliõe tööruumis asuvas lukustatud kapis.
15.4. Esmaabiks vajalikud vahendid asuvad õpetajate toas, kasvatajate tubades ja tööõpetuse
klassides tähistatud kappides.
15.5. Esmaabiks vajalike vahendite olemasolu eest, selleks ettenähtud kappides, vastutab
kooliõde.
16.VÄÄRAMATUST JÕUST TINGITUD ERIÕPPE (DISTANTSÕPPE)
KORRALDUS
16.1. Distantsõppele üleminek toimub hetkeolukorda arvestades ja koolipidajaga
kooskõlastatult. Distantsõppele võib üle minna konkreetne klass või terve kool.
16.2. Distantsõppe ajal toimub suhtlus õpilaste, õpetajate ja lastevanemate vahel telefoni teel,
e-posti või Stuudiumi vahendusel. Õpilaste ja koolitöötajate omavahelises suhtluses
kasutatakse kooli domeeniga e-posti aadressi.
16.3. Distantsõppe perioodil korraldatakse juhendatud e-õpe, õpilaste individuaalne töö kodus
ja tugispetsialistide teenused toimuvad kooli distantsõppe päevakava alusel.
16.4. Distantsõppe tunniplaanis on päevas kuni 5 tundi juhendatud õpet. Õpetajad arvestavad
ülesannete sisu ja mahu puhul õpilase vaimset võimekust ja üksinda töötamise võimet.
16.5. Distantsõppele jäävad õpilased saavad koju õpimapid õpiülesannete ja tööjuhenditega.
Juhendatud e-õpe toimub videotundide, Stuudiumi ja/või e-posti vahendusel. Vajadusel
toetatakse õpilasi telefoni teel.
16.6. Õpilased saadavad oma tööd õpetajale Stuudiumi või e-posti vahendusel.
16.7. Kõrvalistel isikutel ei ole õigus videotunnis osaleda. Vajadusel ja õpetajaga kokkuleppel
võib tunnis osaleda lapsevanem.
16.8. Võimalusel jagab õpilane videotunnis oma videopilti ja kasutab kõrvaklappe/mikrofoni.
16.9. Videotunde ei salvestata.
16.10. Tugispetsialistid toetavad õpilast videokõne või telefoni teel.
16.11. Distantsõppele viidud klasside jaoks koolimajas õppekavaväliseid tegevusi ei toimu.