Teabehalduse kord

Lisa

KINNITATUD

Maarjamaa Riigikooli direktori käskkirjaga

„Maarjamaa Riigikooli teabehalduse korra kinnitamine“

MAARJAMAA RIIGIKOOLI TEABEHALDUSE KORD

1. Üldsätted

1.1. Maarjamaa Riigikooli (edaspidi kool) teabehalduse kord määrab kindlaks kooli dokumendi- ja teabehalduse põhimõtted.

1.2. Teabehalduse korra täitmine on kohustuslik kõigile kooli töötajatele tööülesannete täitmisel ning hoolekogu liikmetele, nende asutajatele ja protokollide ning haldusaktide koostajatele. Kooli hoolekogu ja õppeinfotoolid ei ole dokumendihalduses iseseisvad, vaid tegutsevad vastavalt sellele korrale.

1.3. Koolis on teabe haldamiseks kasutusel dokumendihaldussüsteem PINAL, õppeinfosüsteem Stuudium ja teised infosüsteemid ning andmebaasid, mis on kirjeldatud teabehalduse korras (Lisa 1).

1.4. Kooli kontaktandmed ja muu avalikustamisele kuuluv teave on kättesaadav kooli veebilehelt https://maarjamaa.edu.ee/. Kooli juriidiline aadress on kantud äriregistrisse. Kooli ametlik e-posti aadress on info@maarjamaa.edu.ee.

1.5. Tööülesannetega seotud kirjavahetuseks on töötajatele ette nähtud nimeline e-posti aadress formaadis eesnimi.perenimi@maarjamaa.edu.ee.

2. Ametikohtade pädevus ja vastutus

2.1. Kooli dokumendihalduse korraldamise eest vastutab vastavalt teenuslepingule Riigi Tugiteenuste Keskus, sh

2.1.1. kooli üldadressile saabuva e-posti haldamist, dokumentide registreerimist ja/või täitjatele suunamist;

2.1.2. dokumendihaldussüsteemi haldamist, kasutajatoe osutamist ning juhendamist;

2.1.3. kooli arhiivi haldamist, arhiveerimist, hävitamist, teatiste vastamist jms;

2.1.4. teenuse osutamise kirjeldu ja kokkuleppeid täpsustatakse teenuslepingus lisatud toimemudelis.

2.2. Kooli dokumendihalduse küsimustes on kooli direktoril volitatud isik.

2.3. Teiste koolis kasutatavate infosüsteemide administreerimine, kasutajatoe nõustamine ja juhendamine on vastutavate töötajate määratud volitustele.

2.4. Teabe nõuetekohase säilitamise ja arhiveerimise eest vastutavad tööülesande täitmise ajal infosüsteemides isiklikult töötajad.

2.5. Kooli töötajad vastutavad oma tööülesannete täitmiseks vajalike dokumentide ja teabe nõuetekohase koostamise ja edastamise eest, sh temale määratud tööülesannete täitmise eest dokumendihaldussüsteemis või teabe säilimise kuni üleandmiseni arhiivi.

2.6. Uuele töötajale tutvustab käesolevat korda juhataja.

3. Andmete kaitse põhisätted

3.1. Vastavalt isikuandmete kaitse seadusele on ametisse määratud andmekaitse spetsialist, kelleks on haridustehnoloog.

3.2. Iga töötaja vastutab isikuandmete töötlemisel nende õiguspärase käsitlemise eest.

4. Teabehalduse põhisätted

4.1. Kooli töötajad loovad, vormistavad, kinnitavad, kooskõlastavad ja allkirjastavad dokumente üldjuhul elektroonilset dokumendihaldussüsteemis oma pädevuse piires.

4.2. Koolis kasutusel olevatesse infosüsteemidesse antakse kooli töötajatele kasutusõigused vastavalt konkreetse töötaja tööülesannetele. Kasutusõigused võetakse ära kohe pärast töösuhte lõppemist või siis, kui töötaja on pikemat aega töölt eemal (nt tasustamata puhkus, vanemapuhkus).

4.3. Kõik kooli töötajad on dokumendihaldussüsteemi ja õppeinfosüsteemi kasutajad.

4.4. Kasutajate juurdepääsu juurdepääsupiiranguid sisaldavale teabele piiratakse dokumendihaldussüsteemis sarjapõhiselt, teistes süsteemides üldiste juurdepääsuõigustega.

4.5. Kooli direktor kehtestab käskkirjaga kooli dokumentide liigistusskeemi, mis on aluseks dokumentide registreerimisel dokumendihaldussüsteemi, säilitustähtaaegade ning ka juurdepääsupiirangute määramisel.

5. Teabe avalikustamine

5.1. Juurdepääs avalikule teabele tagatakse kooli veebilehel dokumendiregistri avaliku vaate kaudu.

5.2. Juurdepääsupiiranguga dokumentide puhul avalikustatakse ainult dokumendi metaandmed (registreerimise number, registreerimise kuupäev, dokumendi liik, pealkiri, juurdepääsupiirangu alus, tähtaeg jne).

6. Asutusesisese teabe määratlemine

6.1. Teave on juurdepääsupiiranguga, kui selles sisalduvale informatsioonile on vaja juurdepääsu piirata.

6.2. Dokumentidele juurdepääsupiirangu määrab selle koostaja, tuginedes avaliku teabe seaduses sätestatud alustele. Kui dokumendi registreerib Riigi Tugiteenuste Keskuse töötaja, vastutab koolipoolne täitja selle eest, et dokumendile oleks määratud sobiv juurdepääsupiirang ning vajadusel korrigeerib või täpsustab esialgselt määratud piirangut.

6.3. Dokumendihaldussüsteemis on vastavalt juurdepääsupiirangute klassifikaatoritele kõik vajalikud juurdepääsupiirangute alused koos selgitustega valitavad.

6.4. Kui dokumendi sisu on juurdepääsupiiranguga, lisatakse dokumendi paremale üless nurka märge ASUTUSESISESEKS KASUTAMISEKS.

6.5. Kui juurdepääsupiirangu kehtestamise alus püsib ka pärast esialgse tähtaja möödumist, võib piirangu tähtaega pikendada kuni ühe aastani. Kui juurdepääsupiirangu alus muutub, tuleb dokumendile lisada uus alus vastavalt kehtivale olukorrale.

6.6. Teabenõudele vastamisel tuleb dokument väljastada viisil, mis tagab juurdepääsupiiranguga teabe kaitstuse – piiratud teave peab olema kaetud või eemaldatud. Isikul on siiski õigus tutvuda enda kohta käiva teabega.

7. Dokumentide hoidmine ja säilitamine

7.1. Kooli asjaajamisperioodiks on kalendriaasta. Õppenõukogu dokumentatsiooni asjaajamisperioodiks on õppeaasta (01.09 – 31.08).
7.2. Asjaajamisaasta jooksul kogutakse ja paigutatakse paberdokumendid toimikusse vastavalt dokumendi saabumise kuupäevale. Kõik paberdokumendid skaneeritakse, laaditakse PDF-vormingus dokumendihaldussüsteemi ning registreeritakse.
7.3. Paberdokumente hoitakse kehtestatud säilitustähtaja lõpuni ja toimikud korrastatakse säilitamiseks peale asjaajamisaasta lõppu.
7.4. Projektide pabertoimikud korrastatakse ja esitatakse säilitamiseks pärast projekti lõppemist.
7.5. Digitaaldokumendid säilitatakse dokumendihaldussüsteemis.
7.6. Koolis säilitatavate dokumentide kaitse kuni nende üleandmiseni arhiivi on juhiabi vastutusel. Pärast dokumentide üleandmist vastutab nende haldamise, sealhulgas säilitamise ja hävitamise eest Riigi Tugiteenuste Keskus.
7.7. Kooli esitatud arhiivipäringud edastatakse vastamiseks Riigi Tugiteenuste Keskusele. Päringutele vastab Riigi Tugiteenuste Keskuse arhivaar.
7.8. Dokumendid eraldatakse hävitamiseks pärast säilitustähtaja möödumist.
7.9. Riigi Tugiteenuste Keskus koostab hävitamisakti kavandi ning kooskõlastab selle kooliga. Dokumentide hävitamine toimub vastavalt kooskõlastatud aktile, kus kajastatakse kõik vajalikud andmed arhiivieeskirja nõuete kohaselt.
7.10. Dokumendid hävitatakse Riigi Tugiteenuste Keskuse poolt arhiivieeskirjas sätestatud korras.


8. Asjaajamise üleandmine ja vastuvõtmine

8.1. Töötaja on kohustatud enne töökohalt lahkumist asjaajamise üle andma selle vastuvõtjaks määratud töötajale töölt lahkumise päevaks või vahetu juhi määratud tähtajaks.
8.2. Asjaajamise üleandmine vormistatakse asjaajamise üleandmise-vastuvõtmise aktiga juhul, kui lahkub asutuse juht või kui seda nõuab vahetu juht, üleandja või vastuvõtja.
8.3. Asutuse juhtimise üleandmisel sisaldab asjaajamise üleandmise-vastuvõtmise akt järgmisi andmeid:
 1. täitmisel olevate lepingute nimekiri;
 2. menetluses olevate kooli tööd reguleerivate juhendite ja kordade nimekiri;
 3. üle antavate üksikdokumentide ja toimikute nimekiri;
 4. infosüsteemides algatatud ja/või menetluses olevate dokumentide nimekiri;
 5. asutuse koosseisunimestik koos täidetud ametikohtade arvuga;
 6. asutuse eelarvevahendite seis;
 7. asutuse pitsatite loetelu ning nende eest vastutavate töötajate nimed ja ametikohad;
 8. viimase päeva allkirjastatud dokumentide nimekiri;
 9. üldandmed asutuse arhiivi kohta.

8.4 Kui töötaja keeldub asjaajamise üleandmisest või kui üleandmine ei ole võimalik, võetakse asjaajamine üle ühepoolselt kõrgemalseisva töötaja, asutuse juhi või tema määratud töötaja või kõrgemalseisva asutuse esindaja juuresolekul. Sellisel juhul tehakse asjaajamise üleandmise-vastuvõtmise akti vastav märge.


9. Pitsatid ja templid ning nende hoidmine ja kasutamine

9.1 Koolis on kasutuses väikese riigivapiga pitsat.
9.2 Väikese riigivapiga pitsat on sõõri kujuline ja 35 mm läbimõõduga. Sõõri keskel on väikese riigivapi kujutis ja ülemises ääres tekst „MAARJAMAA RIIGIKOOL“. Pitsat on registreeritud Riigikantseleis vastavalt riigivapi seadusele.
9.3 Pitser on sinise värvitooniga. Pitser peab riivama allkirja viimast kahte tähte, ametliku kinnitusmärke puhul sõna „ÕIGE“ viimaseid tähti.
9.4 Pitsatit kasutatakse väljaantavate dokumentide kinnitamiseks ja tõestamiseks. Pitsati kasutajad ja hoidjad on juhiabid ja õppekohtade õppejuhid, Kammeri õppekoha puhul õppekorradlusjuht. Pitseateid hoitakse igas õppekohas lukustatud seifis. Rikutud või kehtetu pitsati hävitamiseks koostatakse hävitamisakt ning korraldatakse pitsati hävitamine.
9.5 Dokumendi originaalsust, terviklikkust või tõestust tõendavad märked KOOPIA, ÄRAKIRI, VÄLJAVÕTE lisatakse dokumendi esimese lehe paremasse ülanurka suurtähtedega, ilma kirjavahemärkideta. Dokumendi viimasele lehele lisatakse vasakusse alumisse nurka tõestusmärge koos pitseriga nii, et pitser osaliselt riivaks allkirja viimaseid tähti. Väljavõtteid tehakse dokumentidest siis, kui on vaja osaliselt taasesitada dokumentides sisalduvat teavet.

Lisa 1. MAARJAMAA RIIGIKOOLIS KASUTATAVAD INFOSÜSTEEMID JA ANDMEBAASID

InfosüsteemSisu/eesmärkKasutajad
Elektrooniline dokumendihaldussüsteem PINAL (alates 01.07.2025)Kooli tegevuse käigus loodavad ja saadavad dokumendid. Andmed dokumentide registreerimise, menetlemise, säilitamise ja hävitamise kohta. Kooli dokumentide avalikustamine.Direktor ja direktori määratud töötajad neile antud rollides. Kõik kooli töötajad (tavakasutajad ning endaga seotud dokumentide menetlemine ja vaatamine). RTK dokumendihaldur, arhivaar.
Avalik dokumendiregister
Õppeinfosüsteem StuudiumÕppurite andmed ja õppetöö tulemused, vanemate/eeskostjate kontaktandmed. Klassi- ja huviringipäevikud Õpilasraamat Suhtlusmoodul Kalender Ruumide broneerimine Registreerimis- ja küsitlusvormid TERADirektor (administraator) Direktor määratud töötaja Õppekorraldusjuht (administraator)
EHIS (Eesti Hariduse Infosüsteem)Õpilaste, pedagoogide, kooli, lõputunnistuste ja õppekava andmed.Direktor (administraator) Direktor määratud töötaja
EIS (Eksamitne Infosüsteem)Lõputunnistustega haldamisega seotud nimekirjad ja dokumendid.Direktor (administraator) Direktor määratud töötaja
RTIP (Riigitöötaja iseteenindusportaal)Töötajate isikuandmed, lähetused, koolitused, puhkused, puudumised, lisatasude käskkirjad, uue töötaja töölevõtmise vormistamine, töölt lahkumise vormistamine. Töö- ja käsunduslepingud. Majanduskulud Õppurite/kolmandate isikute maksekorraldused VaradDirektor (administraator) Kõik kooli töötajad
SAP BO aruandlussüsteemFinants-, personali- ja palgaandmedDirektor ja direktori määratud töötaja
FitekIN arvekeskusE-arved ja nende töötlemineDirektor ja direktori määratud töötaja
HarIDHaridusasutuste keskne portaal andmete ja kasutajakontode haldamiseksHaridustehnoloog (administraator) Kõik kooli töötajad
Ametlikud teadaandedDuplikaatide väljastamine, teavitamine (VV 13.08.2010 määrus nr 113 § 18 lg 3)Direktor Juhiabi

Süsteem / PortaalSisuLigipääs
Elektrooniline kataloog URRAM (raamatukogude info- ja kataloogisüsteem)Bibliograafilised kirjed, laenutajate andmed ja statistikaDirektori määratud töötajad
Tööinspektsiooni iseteenindusTöökeskkonna haldusvahend (riskianalüüs jne)Direktor ja direktori määratud töötajad. Kõik töötajad saavad sisse logida ja vaadata oma andmeid.
Works (RKAS kliendiportaal)Töötaotluste esitamise ja jälgimise keskkondDirektor ja direktori määratud töötajad. Ligipääs on RKASi klienditoel ja halduril ning lepingulisel hooldusettevõttel.
Riigiportaal eesti.eeTöövõimetuslehedDirektor, Juhiabi
Maksu- ja TolliametTöötajate registerDirektor
eSTATPalgaaruandedDirektor
E-äriregisterKooli andmedDirektor
E-toimikDirektor (administraator), Juhiabi (karistusregistri päringud)
OpiqPilvepõhine õpikeskkondDirektori määratud administraator ja õpetajad
Riigihangete registerHangete korraldamine, andmed, lepingud, aruandlusDirektor (administraator)
e-PRIAPõllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Ameti (PRIA) iseteeninduskeskkondDirektor ja direktori määratud töötajad

Lisa 2. DOKUMENDIHALDUSKORD

1. DOKUMENDILIIGID

Koolis kasutusel olevad dokumendiliigid

DokumendiliikEesmärk/tegevusAllkirjastaja
AktAkti koostab komisjon või selleks volitatud isik fakti, seisukorra või toimingu fikseerimiseks.Allkirjastavad akti üleandja ja vastuvõtja. Komisjoni olemasolul komisjoni esimees ja kõik komisjoni liikmed.
Kiri, sh e-kiri, teabenõue, selgitustaotlus, märgukiri, tõend, tunnistus jne.Allkirjastab direktor. Arhiivitõendid allkirjastab Riigi Tugiteenuste Keskuse dokumendihalduse- ja arhiiviteenuse osakonna juhataja.
KäskkiriKooli direktor annab kooli tegevuse juhtimiseks ja korraldamiseks välja käskkirju, mida algatab valdkonna eest vastutav töötaja.  Käskkirja liigid:  – Üldtegevuse käskkiri;  – Personalikäskkiri;  – Puhkuste, lisatasude ja lähetuste käskkirjad (RTIP);  – Käskkirjad õpilaste kohta.  Käskkirja lisad nummerdatakse.  Käskkiri, mis muudab või tunnistab kehtetuks varasema käskkirja, peab sisaldama selle varasema käskkirja pealkirja, kuupäeva ja numbrit. Samuti tuleb märkida, millist punkti muudetakse.Allkirjastab direktor.
Leping ja aruanne/aktÜldjuhul kasutatakse kooli dokumendihaldussüsteemis kättesaadavaid kehtivaid lepingute tüüpvorme ja malle.  Lepingu algatab valdkonna eest vastutav töötaja.Allkirjastab direktor.
Leping ja aruanne/akt (jätk)Lepingu muutmiseks vormistatakse lepingule lisa(d), mille algatab vastutav valdkonnatöötaja lepingu järjena.  Töö üleandmise-vastuvõtmise akti või teatise koostab lepingu koostaja lepingu järjena.  Töö või teenuse võtab vastu lepingu allkirjastaja või lepingus nimetatud isik.  Direktori määratud töötaja korraldab töölepingute sõlmimise ja nende lõpetamise ettevalmistamise ja vormistamise.
ProtokollProtokoll on dokument, mis koostatakse koosolekul vastu võetud otsuste fikseerimiseks. Protokolli koostab koosoleku käigus valitud isik.  Protokoll vormistatakse kooli üldplangile ning registreeritakse dokumendihaldussüsteemis üldjuhul viie tööpäeva jooksul. Protokolli kuupäevaks on koosoleku toimumise kuupäev.Allkirjastavad koosoleku juhataja ja protokollija.
VolikiriVolikiri on direktori pädevuse piires antud kirjalik dokument, millega antakse töötajale õigus kooli nimel vastavaid toiminguid teha. Volikirja valmistab ette juhiabi.Allkirjastab direktor.
ÕpilaspiletVormistab õppekoha õppejuht/õppekorradlusjuht.  Õpilaspiletid registreeritakse Pinalis.Allkirjastab õppekoha õppejuht/õppekorradlusjuht.

2. DOKUMENDIRINGLUSE KORRALDAMINE

1. Üldsätted

1.1. Dokumendiringlus on dokumentide liikumine nende saamisest või loomisest kuni täitmiseni või väljasaatmiseni.

1.2. Dokumentide menetlemiseks on PINALis eelseadistatud töövood.

1.3. Dokumendid edastatakse täitjale PINALi kaudu.

1.4. Paberil saadetised kasutusmärkega „PIIRATUD, ISIKLIK, MITTE AVADA ENNE … vms“ ei kuulu avamisele, saadetised edastatakse avamata kujul adressaadile.

1.5. Eesti-sisese võõrkeelse pöördumise korral on „Keele seaduse“ § 12 lg 1 alusel õigus nõuda dokumendi esitajalt selle tõlget eesti keelde. Tõlke vajaduse otsustab dokumendi vastutaja lähtuvalt konkreetsest dokumendist. Tõlke nõudest teavitatakse dokumendi esitajat kirjalikult hiljemalt kolme tööpäeva jooksul dokumendi saamisest.

2. Dokumentide loomine ja vormistamine

2.1. Dokumentide koostamiseks kasutatakse dokumendihaldussüsteemis eelseadistatud dokumendimalle.

2.2. Dokumentide kujundus ja elementide paigutus on kindlaks määratud ning seda ei tohi muuta.

2.3. Dokumendiplankidest on kasutuses:

  • üldplank – käskkirjade, aktide, protokollide vormistamiseks;
  • kirjaplank – kooli nimel eestikeelsete kirjade vormistamiseks. 2.4. Dokument vormistatakse sisuliselt ja keeleliselt korrektsena ning vorminõuetele vastavana. Dokumendi sisu peab olema võimalikult täpne, keelelt ja stiililt korrektne, üheselt arusaadav ja võimalikult lühike. 2.5. Dokumentidel vormistatakse püstkirjas kirjastiiIiga Times New Roman suurusega 12 või 11, reavahega 1 kuni 1,5. Dokumendi teksti vormistamisel kasutatakse plokkstiili, mille puhul teksti iseseisvad lõigud eraldatakse üksteisest ühekordse reavahega või määratud lõiguvahega, taandridu ei kasutata. 2.6. Dokumendi kavandi koostab valdkonna eest vastutav töötaja, kelle pädevusse see kuulub või kellele see on ülesandeks tehtud (sh õppenõukogu, hoolekogu).

3. Dokumentide vastuvõtmine ja registreerimine

3.1. Registreeritakse dokumendid ja e-kirjad, mis puudutavad kooli tegevust ja ülesannete täitmist.

3.2. Kooli üldisele e-posti aadressile, DHXiga või paberil saabunud kirjad registreerib Riigi Tugiteenuste Keskus hiljemalt saabumisele järgneval tööpäeval. Dokumendid registreeritakse vastavalt nende sisule ja kehtivale dokumentide liigistusskeemile ning suunatakse täitmiseks ja/või teadmiseks vastava valdkonna töötajale.

3.3. Töötaja e-posti aadressile saabunud või väljasaatvad dokumendid, mis vajavad registreerimist, edastatakse aadressile dh.pinal@rtk.ee. E-kirjade registreerimiseks edastamise eest vastutab kirja saanud töötaja.

3.4. Paberil saabunud või kooli toodud dokumendid skaneerib direktori määratud töötaja ning edastab need registreerimiseks Riigi Tugiteenuste Keskusele. Skaneerimisel digiteeritud dokument loetakse originaaliga võrdseks, välja arvatud juhul, kui dokumendi säilitamiseks paberkujul on eraldi kokkulepe või see tuleneb õigusaktidest või muudest regulatsioonidest.

3.5. Paber­kandjal saabunud saadetistest ei kuulu avamisele need, millele on peale märgitud „ISIKLIK, MITTE AVADA ENNE“ vms.

3.6. Paber­kandjal ümbrikus laekunud riigihanke pakkumused edastatakse avamata kujul hanke eest vastutavale töötajale või ümbrikul märgitud isikule.

3.7. Dokumendihaldussüsteemis ei registreerita:

  • kirjad märkega ISIKLIK (kui kirja läbivaatamisel selgub, et tegu on siiski ametliku dokumendiga, vastutab dokumendi registreerimiseks saatmise eest kirja saaja);
  • anonüümselt saabunud dokumendid;
  • trükised ja nende kaasikirjad, kutsed ja õnnitlused;
  • allkirjastamiseks edastatud lepingute kaaskirjad;
  • värbamiskonkurssidele saabunud kandideerimisdokumendid;
  • koolisisene regulaarne info ja teated;
  • arved. 3.8. Kui saabunud dokument on rikutud või loetamatu tekstiga, on õigus tagastada see saatjale. 3.9. Kui asja lahendamine ei kuulu kooli pädevusse, tagastatakse saabunud dokument dokumendi saatjale. 3.10. Samas asjas korduvalt saabunud ja saadetavad dokumendid registreeritakse sama registreerimisnumbriga, millele lisandub dokumendi individualiseeriv number.

4. Dokumentide menetlemine ja allkirjastamine

4.1. Dokumendihaldussüsteemis dokumentide menetlemisel edastatakse töötajale suunamisega tööülesanne, kus on kirjas tema roll (nt täitmiseks, teadmiseks, kooskõlastamiseks, allkirjastamiseks jne), täitmise tähtaeg ning vajadusel märkused.

4.2. Dokumendid allkirjastatakse dokumendihaldussüsteemis tööülesandena „allkirjastamiseks“ ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-IDga.

4.3. Digitaalset allkirjastamist eelistatakse paber­kandjal allkirjastamisele.

4.4. Paber­kandjal saadud ja allkirjastatud dokument skaneeritakse ja lisatakse dokumendihaldussüsteemi PDF-failina andmete juurde.

4.5. Kooli nimel allkirjaõiguslik isik on direktor. Teised kooli töötajad allkirjastavad dokumente vastavalt neile antud volituste piires.

4.6. Asutusesiseste dokumentide informatsiooniks edastamiseks ja digitaalsete kinnituste andmiseks kasutatakse dokumendihaldussüsteemi ja õppeinfosüsteemi Stuudium.

5. Dokumentide täitmise tähtajad ja nende kontroll

5.1. Kui õigusaktidest, lepingutest või dokumendis märgitud tähtajast ei tulene teisiti, on saabunud dokumentidele vastamise tähtaeg kuni 30 kalendripäeva, selgitustaotluste ja märgukirjade puhul 15 kalendripäeva, arhiivipäringute puhul 30 kalendripäeva ja teabenõuete puhul 5 tööpäeva.

5.2. Dokumendi täitmise tähtajaga arvestatakse dokumendi registreerimise kuupäevast, teabenõuetele vastamise tähtajaga arvestatakse registreerimisele järgnevas tööpäevast.

5.3. Kui täitmise tähtaeg langeb riigipühale või puhkepäevale, lõpeb tähtaeg järgneval tööpäeval.

5.4. Tähtaega võib pikendada vaid õigusaktides ettenähtud korras, teavitades sellest adressaati esimesel võimalusel ja lisades tähtaja pikendamise põhjenduse.

5.5. Dokumendi looja või ülesande saanud töötaja vastutab dokumendi tähtaegse täitmise eest, arvestades dokumendi loomisele, kooskõlastamisele, vormistamisele, allkirjastamisele ja väljasaatmisele kuluvat aega.